پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هك شدن سایت كد منبع لینوكس
نوشته شده در چهار شنبه 16 شهريور 1390
بازدید : 95
نویسنده : مولوی

هكرها توانسته اند وب سایت kernel.org كه صفحه اصلی پروژه لینوكس است را هك كنند.

با توجه به یك یادداشت در وب سایت kernel.org، هكرها توانسته اند وب سایت kernel.org كه صفحه اصلی پروژه لینوكس است را هك كنند. آن ها دسترسی root یك سرور كه به hera معروف است را بدست آورده اند و در نهایت كنترل تعدادی از سرورها در زیر ساخت kernel.org را در اختیار گرفته اند.
مدیران وب سایت روز یكشنبه متوجه این موضوع شدند و به سرعت تعدادی از اتفاقات مضری كه در آن سرورها روی داده بود را كشف كردند. این اتفاقات شامل تغییر فایل ها، اضافه شدن یك برنامه مخرب به اسكریپت راه اندازی سرور و قفل شدن تعدادی از داده های كاربران می شود.
آن ها فكر می كنند كه هكرها اعتبار ورود به سیستم كاربران را برای وارد شدن به سیستم به سرقت برده اند. این هك به این دلیل نگران كننده است كه kernel.org جایی است كه توزیع كنندگان لینوكس برای استفاده گسترده هسته سیستم عامل، كد منبع را دانلود می كنند. اما یادداشت kernel.org بیان می كند كه حتی با دسترسی root، برای یك هكر دشوار است كه كد منبع مخرب را به هسته لینوكس وارد كند. دلیلش این است كه سیستم ردیابی تغییر برای هر فایل در زمانی كه منتشر می شود از یك رمزنگاری با الگوریتم درهم سازی استفاده می كند.
این نوع هك مختل كننده بسیار رایج شده است. در ماه ژانویه، سرورهای مورد استفاده توسط پروژه فدورا، نسخه جامع Red Hat Enterprise لینوكس، هك شدند. و در همان زمان سایت توسعه دهنده نرم افزار متن باز دیگری با نام SourceForge نیز هك شد.
منبع:certcc


:: موضوعات مرتبط: اخبار هک و امنیت , ,



تعداد بازدیدکنندگان فیسبوک به یک تریلیون رسید
نوشته شده در چهار شنبه 16 شهريور 1390
بازدید : 122
نویسنده : مولوی
با توجه به داده های تبلیغاتی گوگل که متعلق به شبکه دابل کلیک است این شرکت اعلام کرد که وب سایت فیس بوک در ماه ژوئن ۱ تیلیون بازدید کننده از صفحات آن شده است.
وب سایت فیس بوک ۸۷۰ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد دارد، بنابراین می شود گفت که ۴۶٫۹ درصد از تمامی تعداد کاربران اینترنت در فیسبوک هستند.

تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد فیس بوک خیلی بیشتر از ۷۵۰ میلیون کاربر است، فیس بوک می گوید حتی اگر شما عضو فیس بوک نباشید به سادگی امکان دسترسی به بخش های خاصی از سایت دارید.
در رتبه دوم بیشترین بازدید کنندگان وب سایت یوتیوب می باشد، که دارای ۷۹۰ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد که در ماه ژوئن به ۱۰۰ میلیارد بازدید کننده رسید.
یاهو در مقام سوم بیشترین بازدید کنندگان قرار دارد، با ۵۹۰ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد که ۷۸ میلیارد صفحه از آن دیدن شده است.

منبع:brothersoft

__________________


:: موضوعات مرتبط: اخبار هک و امنیت , ,



بازدید : 96
نویسنده : مولوی

تلاش برای هک کردن تلفن هاي همراه در سراسر جهان روز به روز در حال افزايش است و کاربران بايد براي حفاظت از اطلاعات شخصي خود اقدامات حفاظتي زيادي انجام دهند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس، اين روزها هکرها با حقه هاي مختلف تلاش مي کنند به مکالمات تلفني کاربران گوش کنند يا پيامک هاي شخصي آنها را مطالعه کنند. کارشناسان مسائل امنيتي مي گويند تکنيک هاي مورد استفاده براي نفوذ به تلفن هاي همراه روز به روز متنوع تر مي شود.


در کنار هکرهای حرفه اي که هر روز يک روش جديد براي اين کار ابداع مي کنند، هکرهاي آماتور هم در حوزه هک تلفن همراه فعال شده و بررسي ها نشان مي دهد دامنه فعاليت اين هکرها بيش از هکرهاي حرفه اي است. علت آن است که ابزار رمزگشايي مکالمات و محتواي ذخيره شده بر روي تلفن همراه به سادگي در بازارهاي زيرزميني هکرها قابل خريداري است و بنابراين چند سالي است که هک کردن تلفن هاي همراه نياز به دانش و اطلاعات پيچيده ندارد و هر کسي با استفاده از يک کيت از پيش طراحي شده و مطالعه دستورالعمل استفاده از آن مي تواند اين کار را انجام دهد.


نگ جون ون محقق موسسه تحليلي Frost & Sullivan در منطقه آسيا – اقيانوسيه معتقد است که يکي از مسائلي که کار هکرها را ساده مي کند عدم رمزگذاري شبکه هاي GPRS توسط اپراتورهاست. بررسي ها ثابت کرده که برخي اپراتورهاي اروپايي به هيچ وجه اين شبکه ها را رمزگذاري نمي کنند و اطلاعات بدون هيچ گونه حفاظتي در درون اين شبکه ها جابجا مي شود.


بديهي است که در چنين شرايطي ويروس ها مي توانند به سادگي در شبکه هاي تلفن همراه جابجا شوند و نرم افزارهايي مانند اسکايپ هم به سادگي آلوده خواهند شد. چنين شبکه هايي توسط متخصصان فني به سادگي قابل هک شدن هستند و نفوذ به آنها بدون کسب اطلاع اپراتورها و متصديان شبکه اي به آساني ممکن است.


بر اساس يکي از بررسي هاي Frost & Sullivan که به تازگي انجام شده، در حال حاضر حدود 2.8 ميليارد مشترک شبکه هاي gsm و GPRS در منطقه آسيا – اقيانوسيه وجود دارد که انتظار مي رود اين رقم تا سال 2015 معادل 3.4 ميليون نفر ديگر رشد کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار هک و امنیت , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد